10 tipů na dobré copy

Napsat dobrý text občas může být pořádný oříšek. S těmito tipy to ale bude o poznání jednodušší.

1. Pište tak, jak mluvíte

Nesnažte se text zbytečně komplikovat. Používejte jednoduché věty a výrazy, které nebudou dělat problém žádnému zákazníkovi. Pište tak, jako byste mluvili s přáteli u kávy. Návštěvníci vašich stránek nepřišli řešit rébus. Nenuťte je zbytečně přemýšlet.

2. Používejte nadpisy, podnadpisy a odstavce

Logické členění, tedy správný titulek, perex, podnadpisy a odstavce udělají text na první pohled mnohem čitelnější a přehlednější. Také v něm lze mnohem rychleji najít potřebnou část textu.

3. Pokud popisujete produkt, pište hlavně o přínosech pro klienta

Vyvolejte ve svých zákaznících emoce. Nechte zákazníky, ať si představí, jak váš produkt používají. Pokud je při té představě zalije příjemný pocit, máte je na půl cesty do košíku.

4. Vždy musíte vědět, pro koho píšete

Sežeňte si maximum informací o vašich zákaznících a definujte si cílovou skupinu. Nemusí to být snadné, ale rozhodně stojí za to.

5. Připojte příběh

Příběh je to, co prodává. A lidé příběhy milují odjakživa. Příběhy totiž dodají tu už zmíněnou emoci a přimějí zákazníka zůstat na stránkách o něco déle.

6. Nepoužívejte klišé

Klišé. Nicneříkající výrazy, které najdete na každém druhém webu. Produkt šitý na míru, individuální přístup, mladá dynamicky se rozvíjející společnost… To už prostě nikdo číst nechce.

7. Vždy dejte text někomu na korekturu

Ačkoliv máte češtinu v malíku, autorská slepota je zlo. Přestože si po sobě text přečtete sedmkrát, chyby v něm nevidíte. Ale čtenář si jich všimne. Proto je vždy svěřte někomu znalému na korekturu.

8. Naveďte zákazníka tam, kam chcete

CTA. Tři magická písmena. „Call to action“, tedy výzva k akci, rozhodně nesmí nav prodejním textu chybět. Nejdřív předveďte, co máte v rukávu, a pak zákazníkům přesně ukažte, co mají dělat dál. Když je tam nenavedete, prostě odejdou.

9. Zkracujte

Žádná zbytečná omáčka. Používejte jasná a stručná sdělení.

10. Žádný trpný rod

Hostům naší restaurace bude připraveno… Ne. Takhle na své zákazníky mluvit nechcete, že?

Zdá se vám, že by vaše texty potřebovaly trochu uhladit, ale nevíte si s nimi rady? Ozvěte se nám, rádi se na ně podíváme.

dnů realizace

%

spokojenost

%

klíčových slov

stran zkušeností

Více článků o copywritingu

Načerpejte inspiraci

Proč je kvalitní copy důležité

Proč je kvalitní copy důležité

Web nemůže být bez textu. Pokud je text dobrý, naláká zákazníky a přesvědčí je, že právě váš produkt je ten, po kterém tak moc touží nebo ho rovnou potřebují.

Jak si vybrat copywritera na celý život

Jak si vybrat copywritera na celý život

Výběr copywritera je nelehká záležitost. Rozdíl mezi dobrým a špatným copywriterem se projeví velice rychle – ať už na úrovni výsledného textu nebo na celkové formě spolupráce.

5 nejčastějších typografických chyb

5 nejčastějších typografických chyb

Dobrý text musí splňovat hned několik požadavků. Nejenže musí být obsahově zajímavý, ale neměly by se v něm vyskytovat ani gramatické a pravopisné chyby. Ani to ale nestačí – aby byl text dobře čitelný, měl by splňovat ještě typografická pravidla.

Pár základních pojmů z online marketingu

Pár základních pojmů z online marketingu

Když v SEO použijete správná KW, může se vám snížit CPC a PNO a konverzní poměr se může zvyšovat. Že jsou pro vás některé zkratky z oblasti online marketingu neznámé? Stručné vystvělení několika nejpoužívanějších najdete níže.

SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

Používat klíčová slova v maximálním možné hustotě, přestože to z textu může udělat nečitelný balast? Ne, o tom to není. Samotné SEO má za úkol přivést na váš web co nejvíce zákazníků z přirozeného, tedy organického vyhledávání. Jak psát dle pravidel SEO tak, aby vás milovaly vyhledávače i čtenáři?

Obsahový marketing – nepodceňujte význam copywritingu

Obsahový marketing – nepodceňujte význam copywritingu

Obsahový marketing a hodnota kvalitního obsahu. Tak málo se o nich mluví a přitom jsou tak důležité. I samotné vyhledávače se postupem času zdokonalují v oblasti sémantiky a hodnocení webových stránek podle relevantnosti. Obsahový marketing má své místo v prodejních strategiích mnoha významných firem, přesto však existují také společnosti, které publikovanému obsahu nepřikládají žádnou zvláštní váhu. Proto se v dnešním článku zaměříme na tuto problematiku a vysvětlíme si, jak může kvalitní obsah ve zvýšení zisku pomoci právě vám.

Věta o několika jednoduchých slovech může začít skvělé rande nebo prodat váš produkt. Kontaktujte nás, namícháme vám ta správná slova.

Martin Horák

Generátor náhodných slov pro skupinu D2A

Vytvořme společně něco velkého!

Máte dotaz? Chcete se domluvit na spolupráci nebo se s námi jen seznámit? Zavolejte nám, napište email nebo vyplňte kontaktní formulář.