10 tipů na dobré copy

Napsat dobrý text občas může být pořádný oříšek. S těmito tipy to ale bude o poznání jednodušší.

1. Pište tak, jak mluvíte

Nesnažte se text zbytečně komplikovat. Používejte jednoduché věty a výrazy, které nebudou dělat problém žádnému zákazníkovi. Pište tak, jako byste mluvili s přáteli u kávy. Návštěvníci vašich stránek nepřišli řešit rébus. Nenuťte je zbytečně přemýšlet.

2. Používejte nadpisy, podnadpisy a odstavce

Logické členění, tedy správný titulek, perex, podnadpisy a odstavce udělají text na první pohled mnohem čitelnější a přehlednější. Také v něm lze mnohem rychleji najít potřebnou část textu.

3. Pokud popisujete produkt, pište hlavně o přínosech pro klienta

Vyvolejte ve svých zákaznících emoce. Nechte zákazníky, ať si představí, jak váš produkt používají. Pokud je při té představě zalije příjemný pocit, máte je na půl cesty do košíku.

4. Vždy musíte vědět, pro koho píšete

Sežeňte si maximum informací o vašich zákaznících a definujte si cílovou skupinu. Nemusí to být snadné, ale rozhodně stojí za to.

5. Připojte příběh

Příběh je to, co prodává. A lidé příběhy milují odjakživa. Příběhy totiž dodají tu už zmíněnou emoci a přimějí zákazníka zůstat na stránkách o něco déle.

6. Nepoužívejte klišé

Klišé. Nicneříkající výrazy, které najdete na každém druhém webu. Produkt šitý na míru, individuální přístup, mladá dynamicky se rozvíjející společnost… To už prostě nikdo číst nechce.

7. Vždy dejte text někomu na korekturu

Ačkoliv máte češtinu v malíku, autorská slepota je zlo. Přestože si po sobě text přečtete sedmkrát, chyby v něm nevidíte. Ale čtenář si jich všimne. Proto je vždy svěřte někomu znalému na korekturu.

8. Naveďte zákazníka tam, kam chcete

CTA. Tři magická písmena. „Call to action“, tedy výzva k akci, rozhodně nesmí nav prodejním textu chybět. Nejdřív předveďte, co máte v rukávu, a pak zákazníkům přesně ukažte, co mají dělat dál. Když je tam nenavedete, prostě odejdou.

9. Zkracujte

Žádná zbytečná omáčka. Používejte jasná a stručná sdělení.

10. Žádný trpný rod

Hostům naší restaurace bude připraveno… Ne. Takhle na své zákazníky mluvit nechcete, že?

Zdá se vám, že by vaše texty potřebovaly trochu uhladit, ale nevíte si s nimi rady? Ozvěte se nám, rádi se na ně podíváme.