10 tipů pro skvělý nadpis

Nadpis je jako výkladní skříň.

10 tipů pro skvělý nadpis

Nadpis je jako výkladní skříň. Jen si to představte ─ jdete po městě a najednou vás přes celou ulici oslní třpyt briliantového prstenu v protější výloze. Je tam jen on, krásně nasvětlený, vypadající výjimečně ─ jako by byl jediný svého druhu. Vejdete do prodejny a klidně se může stát, že zjistíte, že to byl jen zirkon a vevnitř jsou desítky dalších, které jsou úplně stejné, ve srovnání s diamanty docela bezcenné, a prodavačka sedí za pokladnou a hraje si s mobilem.

Chvíli předtím jste ale prošli kolem jiné výlohy ─ bylo v ní vystaveno množství šperků, od stříbrných prstýnků s barevnými kamínky, dvacet typů hodinek a několik párů náušnic. V této prodejně ale prodávají i několik šperků s brilianty, ceny nejsou přemrštěné a obsluha ještě velmi ráda poradí s výběrem. Na to ale bohužel nikdy nepřijdete, protože do této prodejny vůbec nevstoupíte.

To samé platí o nadpisech ─ napíšete naprosto perfektní text a těšíte se, kolik lidí si ho přečte. Pokud ale nemáte i stejně perfektní nadpis, hodně se načekáte, protože si ho kvůli tomu nepřečte nikdo kromě vás a pár vašich známých, a ten skvělý text upadne v internetové zapomnění. Stejně tak to platí i naopak ─ pokud máte opravdu brilantní nadpis, na přečtení textu to naláká velké množství lidí, i kdyby už samotný obsah zas tak skvělý nebyl. Máme pro vás 10 tipů, díky kterým budou vaše nadpisy lákavé, jako je pro děti lákavá čokoládová tyčinka u pokladny.

1. Informace

Dobrý nadpis vám napoví, o čem text je. Nikdy nelákejte na něco, co tam není ─ sice se o vás bude mluvit, ale určitě ne tak, jak byste chtěli.

2. Přidejte výhodu

Co budou mít uživatelé z toho, že na nadpis kliknou? Přidejte do nadpisu jasnou informaci o tom, co kliknutí přinese. Naučí se něco nového? Dostanou něco zdarma?

3. Pište pro zákazníka

Vy víte, o čem píšete a proč píšete. Čtenář to ale vědět nemusí a vy se na to nemůžete spoléhat. Nadpis vymyslete takový, které chce číst zákazník, ne vy.

4. Vzbuďte zvědavost

Pokud ve čtenáři vzbudíte pocit zvědavosti, máte dobře našlápnuto k tomu, aby na něj klikl. Vzneste otázku, podejte jen část informace, šokujte, odhalte tajemství.

5. Použijte dějové sloveso

Toto pravidlo platí všude. Přídavná jména a příslovce nikdy nemůžou nahradit sloveso. Právě to totiž vyjadřuje akci a děj a mnohem lépe probouzí představivost.

6. Použijte klíčové slovo

Pokud máte zpracovanou analýzu klíčových slov, určitě ji využijte ve svůj prospěch. Díky nim je vyšší pravděpodobnost, že váš text vyskočí na vysokých pozicích ve vyhledávání.

7. Omezená nabídka

Poštovné zdarma jen dnes. Posledních X kusů skladem. Zbývá posledních 5 volných vstupenek.

8. Vsaďte na číslo

8 rad jak zhubnout do Vánoc. 5 nejlepších outfitů tohoto roku. 10 tipů pro skvělý nadpis. Tady čtenář prostě ví, do čeho jde, kolik času mu asi čtení zabere a díky odrážkám ho může jen rychle proskenovat.

9. Pište řečí zákazníka

Kdo je váš typický zákazník? Jak mluví? Co řeší? S kým to řeší? Piště tak, jako byste mluvili přímo s ním.

10. Myslete na SEO

Dodržování SEO pravidel pomůže dostat se na vyšší pozice ve vyhledávání a je tedy vyšší šance, že se k vašemu textu dostane mnohem širší publikum. Titulek pro SEO a nadpis jsou sice dvě různé věci, pokud ale v nadpise použijete klíčové slovo a budete se držet délky zhruba 50─60 znaků, budete ho moct bez větších úprav použít i jako titulek. Díky tomu pak zaujmete jak lidi, tak roboty.

Do nadpisu samozřejmě nemusíte zakomponovat všech 10 tipů. Vždy se hlavně ujistěte, že je nadpis stále srozumitelný a jasný.

dnů realizace

%

spokojenost

%

klíčových slov

stran zkušeností

Více článků o copywritingu

Načerpejte inspiraci

Proč je kvalitní copy důležité

Proč je kvalitní copy důležité

Web nemůže být bez textu. Pokud je text dobrý, naláká zákazníky a přesvědčí je, že právě váš produkt je ten, po kterém tak moc touží nebo ho rovnou potřebují.

Jak si vybrat copywritera na celý život

Jak si vybrat copywritera na celý život

Výběr copywritera je nelehká záležitost. Rozdíl mezi dobrým a špatným copywriterem se projeví velice rychle – ať už na úrovni výsledného textu nebo na celkové formě spolupráce.

10 tipů na dobré copy

10 tipů na dobré copy

Napsat dobrý text občas může být pořádný oříšek. S těmito tipy to už ale bude o poznání jednodušší.

5 nejčastějších typografických chyb

5 nejčastějších typografických chyb

Dobrý text musí splňovat hned několik požadavků. Nejenže musí být obsahově zajímavý, ale neměly by se v něm vyskytovat ani gramatické a pravopisné chyby. Ani to ale nestačí – aby byl text dobře čitelný, měl by splňovat ještě typografická pravidla.

Pár základních pojmů z online marketingu

Pár základních pojmů z online marketingu

Když v SEO použijete správná KW, může se vám snížit CPC a PNO a konverzní poměr se může zvyšovat. Že jsou pro vás některé zkratky z oblasti online marketingu neznámé? Stručné vystvělení několika nejpoužívanějších najdete níže.

SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

Používat klíčová slova v maximálním možné hustotě, přestože to z textu může udělat nečitelný balast? Ne, o tom to není. Samotné SEO má za úkol přivést na váš web co nejvíce zákazníků z přirozeného, tedy organického vyhledávání. Jak psát dle pravidel SEO tak, aby vás milovaly vyhledávače i čtenáři?

Věta o několika jednoduchých slovech může začít skvělé rande nebo prodat váš produkt. Kontaktujte nás, namícháme vám ta správná slova.

Martin Horák

Generátor náhodných slov pro skupinu D2A

Vytvořme společně něco velkého!

Máte dotaz? Chcete se domluvit na spolupráci nebo se s námi jen seznámit? Zavolejte nám, napište email nebo vyplňte kontaktní formulář.