Jak si vybrat copywritera na celý život

Výběr copywritera je nelehká záležitost. Rozdíl mezi dobrým a špatným copywriterem se projeví velice rychle – ať už na úrovni výsledného textu nebo na celkové formě spolupráce.

Co by měl copywriter určitě umět

Při výběru copywritera je důležité vědět, co hledáte a určit si tak, co od copywritera a jeho práce očekáváte. Jsou ale základní předpoklady, které by měl copywriter splňovat vždy. Pokud tyto základní schopnosti postrádá, je téměř jisté, že budete velice brzy hledat nového copywritera. Na prvním místě mezi tyto vlastnosti patří schopnost přizpůsobit se požadavkům zadavatele. Práce s copywriterem, který nebude respektovat vaše zadání, vyústí v neustále vracení a přepisování textů. Celý proces se tak neúměrně prodlouží. Pro dobrého copywritera by neměl český jazyk představovat problém. Není to ale jenom o pravopisu. Tyto nedostatky hravě odstraní korektor. Pro copywritera je zásadní, aby byl kreativní a uměl s jazykem tvůrčím způsobem pracovat. Kreativní zpracování vás odliší od konkurence a vaše značka bude lépe zapamatovatelná. Copywriter musí umět psát čtivě a pro různé cílové skupiny. Je také žádoucí, aby uměl pracovat se základy SEO.

Kde copywritery hledat

Při hledání copywritera máte více cest, kterými se můžete vydat. Mezi nejjistější a nejjednodušší patří navázání spolupráce s osvědčenou agenturou. Samozřejmě ale můžete začít spolupracovat i s copywriterem na volné noze. Můžete kontaktovat konkrétní osobu, na kterou máte dobré reference nebo vyvěsit inzerát a vybrat si z přihlášených uchazečů.

Na co si dát při výběru copywritera pozor

Ať už oslovujete agenturu nebo samostatného copywritera, vždy byste si své možné budoucí pracovníky měli prověřit. Mezi základní způsoby patří tzv. „digitální prověrka“. Reference, které na dotyčné v on-line prostředí naleznete, vám mohou mnohé prozradit. Potřebujete dostávat výslednou práci v čas a daný copywriter je vícekrát kritizován za nedodržování termínů? V tom případě to nejspíš nebude ideální člověk právě pro vás. Nebojte se zaslat uchazečům zkušební zadání. Na něm nejlépe uvidíte, jakým způsobem by vaše budoucí spolupráce nejspíš vypadala. Zaměřte se na to, zda copywriter pochopil a akceptoval vaše zadání a zda odevzdal práci včas a v požadovaném rozsahu. Nejhorší, co můžete na svých webových stránkách nebo jiných materiálech zveřejnit, je plagiát. Proto každé zkušební zadání zkontrolujte některým z dostupných prostředků na kontrolu plagiátorství.

Buďte konkrétní – při zadávání i při kritice

Pokud má vaše spolupráce opravdu stoprocentně fungovat, je nezbytné jasně definovat své požadavky na výsledný produkt. Ujasněte si cílovou skupinu, klíčová slova i typ textu. Čím blíže mu projekt přiblížíte, tím přesnějšího a lepšího výsledku se dočkáte. Konkrétní buďte i pokud text napoprvé neodpovídá vaší představě. Konstruktivní a jasná kritika povede k rychlejšímu napravení nedostatků.

dnů realizace

%

spokojenost

%

klíčových slov

stran zkušeností

Více článků o copywritingu

Načerpejte inspiraci

Proč je kvalitní copy důležité

Proč je kvalitní copy důležité

Web nemůže být bez textu. Pokud je text dobrý, naláká zákazníky a přesvědčí je, že právě váš produkt je ten, po kterém tak moc touží nebo ho rovnou potřebují.

10 tipů na dobré copy

10 tipů na dobré copy

Napsat dobrý text občas může být pořádný oříšek. S těmito tipy to už ale bude o poznání jednodušší.

5 nejčastějších typografických chyb

5 nejčastějších typografických chyb

Dobrý text musí splňovat hned několik požadavků. Nejenže musí být obsahově zajímavý, ale neměly by se v něm vyskytovat ani gramatické a pravopisné chyby. Ani to ale nestačí – aby byl text dobře čitelný, měl by splňovat ještě typografická pravidla.

Pár základních pojmů z online marketingu

Pár základních pojmů z online marketingu

Když v SEO použijete správná KW, může se vám snížit CPC a PNO a konverzní poměr se může zvyšovat. Že jsou pro vás některé zkratky z oblasti online marketingu neznámé? Stručné vystvělení několika nejpoužívanějších najdete níže.

SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

Používat klíčová slova v maximálním možné hustotě, přestože to z textu může udělat nečitelný balast? Ne, o tom to není. Samotné SEO má za úkol přivést na váš web co nejvíce zákazníků z přirozeného, tedy organického vyhledávání. Jak psát dle pravidel SEO tak, aby vás milovaly vyhledávače i čtenáři?

Obsahový marketing – nepodceňujte význam copywritingu

Obsahový marketing – nepodceňujte význam copywritingu

Obsahový marketing a hodnota kvalitního obsahu. Tak málo se o nich mluví a přitom jsou tak důležité. I samotné vyhledávače se postupem času zdokonalují v oblasti sémantiky a hodnocení webových stránek podle relevantnosti. Obsahový marketing má své místo v prodejních strategiích mnoha významných firem, přesto však existují také společnosti, které publikovanému obsahu nepřikládají žádnou zvláštní váhu. Proto se v dnešním článku zaměříme na tuto problematiku a vysvětlíme si, jak může kvalitní obsah ve zvýšení zisku pomoci právě vám.

Věta o několika jednoduchých slovech může začít skvělé rande nebo prodat váš produkt. Kontaktujte nás, namícháme vám ta správná slova.

Martin Horák

Generátor náhodných slov pro skupinu D2A

Vytvořme společně něco velkého!

Máte dotaz? Chcete se domluvit na spolupráci nebo se s námi jen seznámit? Zavolejte nám, napište email nebo vyplňte kontaktní formulář.