Obsahový marketing – nepodceňujte význam copywritingu

Obsahový marketing a hodnota kvalitního obsahu. Tak málo se o nich mluví a přitom jsou tak důležité. I samotné vyhledávače se postupem času zdokonalují v oblasti sémantiky a hodnocení webových stránek podle relevantnosti. Obsahový marketing má své místo v prodejních strategiích mnoha významných firem, přesto však existují také společnosti, které publikovanému obsahu nepřikládají žádnou zvláštní váhu. Proto se v dnešním článku zaměříme na tuto problematiku a vysvětlíme si, jak může kvalitní obsah ve zvýšení zisku pomoci právě vám.

Co je to obsahový marketing a co je jeho součástí

Jak už vypovídá ze samotného názvu, obsahový marketing je oblast marketingu, který se zabývá obsahem a jeho sdělením. Dále se dá definovat jako způsob nenucené komunikace se zákazníky. Jedná se o tvorbu originálního poutavého obsahu, který by měl vzbudit zájem návštěvníků vašich webových stránek. Kvalitní obsah by měl být pro čtenáře užitečný, zábavný a přínosný. Pokud tomu tak bude, lidé mezi sebou články budou dobrovolně sdílet a tím zvyšovat povědomí o vaší firmě a jejích činnostech. Tento druh textů také vzbuzuje větší důvěryhodnost vaší značky a nenásilným způsobem tak přesvědčuje návštěvníky, aby s vámi obchodovali. Je dobré vědět, že obsahový marketing patří mezi dlouhodobé strategické postupy a jeho výsledky se dostaví většinou v řádech měsíců až několika let. Pokud tedy na něco podobného nemáte čas, doporučujeme vám se do obsahového marketingu vůbec nepouštět. Na druhou stranu je však velkou výhodou, že texty, které na internet vypublikujete, takřka nezestárnou. Vašim zákazníkům je můžete kdykoliv připomenout například využitím PPC reklamy.

Dříve než spustíte svůj vlastní obsahový marketing

Za předpokladu, že se vám výše zmíněné postupy a myšlenky zamlouvají a myslíte si, že obsahový marketing je přesně to pravé, co nakopne vaše podnikání, odpovězte si na několik důležitých otázek. V první řadě se zamyslete nad tím, jaké jsou vaše přesné cíle. Tato otázka je velmi důležitá, neboť cesta k dosahování cílů, které nejsou pevně vytyčené, je vskutku trnitá. Obsahový marketing vám může přinést mnoho. Získání nových zákazníků, vylepšení vzájemné komunikace mezi zákazníky a firmou, ale také vyšší míru angažovanosti zaměstnanců. Zároveň může pomoci k vylepšení pozice na trhu a posílení značky. Kvalitní obsah může představovat také formu péče o stávající zákazníky. Ta je v současné době často velmi podceňovaná. Další důležitá otázka zní: Kdo za vás bude obsahový marketing provádět? Tato komplexní činnost vyžaduje celý tým odborníků, kteří budou schopni mu věnovat nějaký ten čas a nápady. Jaké lidi by měl takový tým obsahovat? Marketingovým specialistou počínaje, přes grafika, analytika, znalce sociálních sítí až ke copywriterům. Pokud ve firmě tyto odborníky nemáte, budete si je potřebovat najmout. S tím souvisí následující otázka. Kolik finančních prostředků jste ochotni investovat? Pokud si umíte na všechny tři otázky odpovědět, nic vám nebrání a můžete se dát hravě do práce.

Kvalitní obsah není ani zdaleka vše

Nenechte se mýlit, že obsahový marketing je vše, co vaše firma potřebuje k úspěchu. V rámci celkové prodejní strategie je nezbytné se zaměřit také na ostatní metody SEO. Nepůjde to bez zviditelnění se za pomocí reklamy a bez optimalizace pro internetové vyhledávače. To zahrnuje dobrou práci s klíčovými slovy a hodiny a hodiny vynaloženého času. To, že produkujete kvalitní obsah, totiž ještě neznamená, že jej lidé najdou a začnou mezi sebou sdílet. Proto je důležité přemýšlet komplexně a zaměřit se také na další metody marketingové strategie.

dnů realizace

%

spokojenost

%

klíčových slov

stran zkušeností

Více článků o copywritingu

Načerpejte inspiraci

Proč je kvalitní copy důležité

Proč je kvalitní copy důležité

Web nemůže být bez textu. Pokud je text dobrý, naláká zákazníky a přesvědčí je, že právě váš produkt je ten, po kterém tak moc touží nebo ho rovnou potřebují.

Jak si vybrat copywritera na celý život

Jak si vybrat copywritera na celý život

Výběr copywritera je nelehká záležitost. Rozdíl mezi dobrým a špatným copywriterem se projeví velice rychle – ať už na úrovni výsledného textu nebo na celkové formě spolupráce.

10 tipů na dobré copy

10 tipů na dobré copy

Napsat dobrý text občas může být pořádný oříšek. S těmito tipy to už ale bude o poznání jednodušší.

5 nejčastějších typografických chyb

5 nejčastějších typografických chyb

Dobrý text musí splňovat hned několik požadavků. Nejenže musí být obsahově zajímavý, ale neměly by se v něm vyskytovat ani gramatické a pravopisné chyby. Ani to ale nestačí – aby byl text dobře čitelný, měl by splňovat ještě typografická pravidla.

Pár základních pojmů z online marketingu

Pár základních pojmů z online marketingu

Když v SEO použijete správná KW, může se vám snížit CPC a PNO a konverzní poměr se může zvyšovat. Že jsou pro vás některé zkratky z oblasti online marketingu neznámé? Stručné vystvělení několika nejpoužívanějších najdete níže.

SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

Používat klíčová slova v maximálním možné hustotě, přestože to z textu může udělat nečitelný balast? Ne, o tom to není. Samotné SEO má za úkol přivést na váš web co nejvíce zákazníků z přirozeného, tedy organického vyhledávání. Jak psát dle pravidel SEO tak, aby vás milovaly vyhledávače i čtenáři?

Věta o několika jednoduchých slovech může začít skvělé rande nebo prodat váš produkt. Kontaktujte nás, namícháme vám ta správná slova.

Martin Horák

Generátor náhodných slov pro skupinu D2A

Vytvořme společně něco velkého!

Máte dotaz? Chcete se domluvit na spolupráci nebo se s námi jen seznámit? Zavolejte nám, napište email nebo vyplňte kontaktní formulář.