Obsahový marketing – nepodceňujte význam copywritingu

Obsahový marketing a hodnota kvalitního obsahu. Tak málo se o nich mluví a přitom jsou tak důležité. I samotné vyhledávače se postupem času zdokonalují v oblasti sémantiky a hodnocení webových stránek podle relevantnosti. Obsahový marketing má své místo v prodejních strategiích mnoha významných firem, přesto však existují také společnosti, které publikovanému obsahu nepřikládají žádnou zvláštní váhu. Proto se v dnešním článku zaměříme na tuto problematiku a vysvětlíme si, jak může kvalitní obsah ve zvýšení zisku pomoci právě vám.

Co je to obsahový marketing a co je jeho součástí

Jak už vypovídá ze samotného názvu, obsahový marketing je oblast marketingu, který se zabývá obsahem a jeho sdělením. Dále se dá definovat jako způsob nenucené komunikace se zákazníky. Jedná se o tvorbu originálního poutavého obsahu, který by měl vzbudit zájem návštěvníků vašich webových stránek. Kvalitní obsah by měl být pro čtenáře užitečný, zábavný a přínosný. Pokud tomu tak bude, lidé mezi sebou články budou dobrovolně sdílet a tím zvyšovat povědomí o vaší firmě a jejích činnostech. Tento druh textů také vzbuzuje větší důvěryhodnost vaší značky a nenásilným způsobem tak přesvědčuje návštěvníky, aby s vámi obchodovali. Je dobré vědět, že obsahový marketing patří mezi dlouhodobé strategické postupy a jeho výsledky se dostaví většinou v řádech měsíců až několika let. Pokud tedy na něco podobného nemáte čas, doporučujeme vám se do obsahového marketingu vůbec nepouštět. Na druhou stranu je však velkou výhodou, že texty, které na internet vypublikujete, takřka nezestárnou. Vašim zákazníkům je můžete kdykoliv připomenout například využitím PPC reklamy.

Dříve než spustíte svůj vlastní obsahový marketing

Za předpokladu, že se vám výše zmíněné postupy a myšlenky zamlouvají a myslíte si, že obsahový marketing je přesně to pravé, co nakopne vaše podnikání, odpovězte si na několik důležitých otázek. V první řadě se zamyslete nad tím, jaké jsou vaše přesné cíle. Tato otázka je velmi důležitá, neboť cesta k dosahování cílů, které nejsou pevně vytyčené, je vskutku trnitá. Obsahový marketing vám může přinést mnoho. Získání nových zákazníků, vylepšení vzájemné komunikace mezi zákazníky a firmou, ale také vyšší míru angažovanosti zaměstnanců. Zároveň může pomoci k vylepšení pozice na trhu a posílení značky. Kvalitní obsah může představovat také formu péče o stávající zákazníky. Ta je v současné době často velmi podceňovaná. Další důležitá otázka zní: Kdo za vás bude obsahový marketing provádět? Tato komplexní činnost vyžaduje celý tým odborníků, kteří budou schopni mu věnovat nějaký ten čas a nápady. Jaké lidi by měl takový tým obsahovat? Marketingovým specialistou počínaje, přes grafika, analytika, znalce sociálních sítí až ke copywriterům. Pokud ve firmě tyto odborníky nemáte, budete si je potřebovat najmout. S tím souvisí následující otázka. Kolik finančních prostředků jste ochotni investovat? Pokud si umíte na všechny tři otázky odpovědět, nic vám nebrání a můžete se dát hravě do práce.

Kvalitní obsah není ani zdaleka vše

Nenechte se mýlit, že obsahový marketing je vše, co vaše firma potřebuje k úspěchu. V rámci celkové prodejní strategie je nezbytné se zaměřit také na ostatní metody SEO. Nepůjde to bez zviditelnění se za pomocí reklamy a bez optimalizace pro internetové vyhledávače. To zahrnuje dobrou práci s klíčovými slovy a hodiny a hodiny vynaloženého času. To, že produkujete kvalitní obsah, totiž ještě neznamená, že jej lidé najdou a začnou mezi sebou sdílet. Proto je důležité přemýšlet komplexně a zaměřit se také na další metody marketingové strategie.

dnů realizace

%

spokojenost

%

klíčových slov

stran zkušeností

Více článků o copywritingu

Načerpejte inspiraci

Copywriting – tvořte obsah, který návštěvníky zaujme

Copywriting – tvořte obsah, který návštěvníky zaujme

Kvalitní obsah, který dokáže zaujmout, může výrazně ovlivnit návštěvnost a popularitu vašeho webu. Dobrý copywriting je při tvorbě a optimalizaci úspěšných webových stránek takřka neodmyslitelný. Jedná se o skvělý způsob, jak jednoduše a poutavě představit lidem vaše produkty a služby. Pokud o vlivu copywritingu pochybujete, nechte se o opaku vašeho smýšlení přesvědčit na následujících řádcích.

Ujasněte si cíle a vyzvěte k nim zákazníky – CTA

Ujasněte si cíle a vyzvěte k nim zákazníky – CTA

Mít web bez výzev k akci nemá smysl. Jen si to představte ─ úžasná homepage, díky které budou mít návštěvníci pocit, že konečně našli to, co hledali. Že právě váš produkt je ten, který vyřeší jejich problémy. Že se jejich život může ulehčit.

Tone of voice: pište jazykem svých zákazníků

Tone of voice: pište jazykem svých zákazníků

Online prodej má oproti osobnímu prodeji řadu výhod ─ například to, že můžete oslovit i zákazníky na druhé straně zeměkoule z pohodlí kanceláře. Mnohem hůř se ale buduje důvěra, která je pro zákazníky tak důležitá. Pokud ale nastavíte svůj osobitý tón komunikace a ukážete návštěvníkům svůj charakter, vybudujete si důvěru mnohem jednodušeji.

10 tipů pro skvělý nadpis

10 tipů pro skvělý nadpis

Nadpis je jako výkladní skříň. Jen si to představte ─ jdete po městě a najednou vás přes celou ulici oslní třpyt briliantového prstenu v protější výloze. Je tam jen on, krásně nasvětlený, vypadající výjimečně ─ jako by byl jediný svého druhu. Vejdete do prodejny a klidně se může stát, že zjistíte, že to byl jen zirkon a vevnitř jsou desítky dalších, které jsou úplně stejné, ve srovnání s diamanty docela bezcenné, a prodavačka sedí za pokladnou a hraje si s mobilem.

Sekce „O nás“ – jak se vyhnout klišé

Sekce „O nás“ – jak se vyhnout klišé

Nejen skvělé popisky produktů prodávají. Možná byste se divili, kolik návštěvníků webu navštíví sekci O nás. Právě na ní totiž často zjistí, či produkty si vlastně prohlíží, a zda chtějí právě u vaší společnosti nakoupit.

Věta o několika jednoduchých slovech může začít skvělé rande nebo prodat váš produkt. Kontaktujte nás, namícháme vám ta správná slova.

Martin Horák

Generátor náhodných slov pro skupinu D2A

Vytvořme společně něco velkého!

Máte dotaz? Chcete se domluvit na spolupráci nebo se s námi jen seznámit? Zavolejte nám, napište email nebo vyplňte kontaktní formulář.