Proč je dvacátý článek na stejné téma těžší než prvních pět dohromady

Copywriter má téma bezvadně nastudované, napsal na něj již několik skvělých článků, ale jeho poslední práce na stejné téma pokulhává? Možná za to může vyčerpané téma. Jaké jsou nebezpeční vyčerpaného tématu a jak se ho vyvarovat?

Článek a jeho téma

Nejdříve je nutné stanovit téma a požadovaný rozsah článku. Pokud jde o nové téma, copywriter si jej musí nastudovat. Nastudované informace musí přizpůsobit cílovému publiku a vytvořit čtivý článek. Pokud se téma opakuje, copywriter je již má nastudované. Buďto může ze svých informací čerpat a vytvořit jiný úhel pohledu nebo celé téma nastudovat podrobněji a získat tak nové informace, z kterých bude vycházet. Pokud se jedno téma neustále opakuje, je stále složitější k tématu přistupovat z nových úhlů.

Proč se téma často opakuje

Je logické, že pokud jsou webové stránky tematicky zaměřeny, budou toto téma odrážet i témata článků. Důležité je ale dbát na to, aby se v tématech objevovala variabilita. Pokud jde o e-shop na kola, lze psát o různých typech kol, nejlepších cyklostezkách nebo o ideálním cyklistickém vybavení. Čím širší záběr bude, tím pestřejší budou i články. Ocení to jak čtenáři, tak i ti, co články píšou. V rámci SEO (optimalizace pro vyhledávače) se často mluví o klíčových slovech. Tato klíčová slova pomáhají vyhledávačům nacházet právě vaše webové stránky. Kombinace tématu stránek a klíčových slov často vede právě k vytváření mnoha článků na stejné téma.

Proč si dát pozor na opakování tématu

Opakování tématu může působit jako neškodné a praktické řešení, ale skrývá svá nebezpečí. Každý článek by měl čtenáři přinést novou informaci, nový úhel pohledu nebo zajímavost. Pokud dojde čtenář k názoru, že se informace stále opakují, ztratí důvod články na vašich stránkách nadále číst.

Jak poznat přečerpané téma

Téma, které se již vyčerpalo, poznáte jednoduše. Konkrétní zaměření článku se od sebe liší jen minimálně – často vůbec. Dalším varovným znakem je, když články přestanou odpovídat své cílové skupině. To se stává především ve chvíli, kdy je cílovou skupinou obecný, nepříliš specializovaný čtenář. Copywriter, který zpracovává vyčerpané téma a nechce se opakovat, musí zacházet do podrobných detailů, které ale již nespecializovaného čtenáře nezajímají.

Jak předcházet vyčerpání tématu?

Nebojte se o zadání se svým copywriterem mluvit a nacházet nové přístupy a možnosti. Snažte se zaměřit na širší kontext a vyhledávejte novinky a aktuality. Tvořte tematické seriály, které téma podrobně zpracují bez opakování. Optimalizace pro vyhledávače je důležitá, ale nenechte se klíčovými slovy zcela ovládat.

dnů realizace

%

spokojenost

%

klíčových slov

stran zkušeností

Více článků o copywritingu

Načerpejte inspiraci

Proč je kvalitní copy důležité

Proč je kvalitní copy důležité

Web nemůže být bez textu. Pokud je text dobrý, naláká zákazníky a přesvědčí je, že právě váš produkt je ten, po kterém tak moc touží nebo ho rovnou potřebují.

Jak si vybrat copywritera na celý život

Jak si vybrat copywritera na celý život

Výběr copywritera je nelehká záležitost. Rozdíl mezi dobrým a špatným copywriterem se projeví velice rychle – ať už na úrovni výsledného textu nebo na celkové formě spolupráce.

10 tipů na dobré copy

10 tipů na dobré copy

Napsat dobrý text občas může být pořádný oříšek. S těmito tipy to už ale bude o poznání jednodušší.

5 nejčastějších typografických chyb

5 nejčastějších typografických chyb

Dobrý text musí splňovat hned několik požadavků. Nejenže musí být obsahově zajímavý, ale neměly by se v něm vyskytovat ani gramatické a pravopisné chyby. Ani to ale nestačí – aby byl text dobře čitelný, měl by splňovat ještě typografická pravidla.

Pár základních pojmů z online marketingu

Pár základních pojmů z online marketingu

Když v SEO použijete správná KW, může se vám snížit CPC a PNO a konverzní poměr se může zvyšovat. Že jsou pro vás některé zkratky z oblasti online marketingu neznámé? Stručné vystvělení několika nejpoužívanějších najdete níže.

SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

Používat klíčová slova v maximálním možné hustotě, přestože to z textu může udělat nečitelný balast? Ne, o tom to není. Samotné SEO má za úkol přivést na váš web co nejvíce zákazníků z přirozeného, tedy organického vyhledávání. Jak psát dle pravidel SEO tak, aby vás milovaly vyhledávače i čtenáři?

Věta o několika jednoduchých slovech může začít skvělé rande nebo prodat váš produkt. Kontaktujte nás, namícháme vám ta správná slova.

Martin Horák

Generátor náhodných slov pro skupinu D2A

Vytvořme společně něco velkého!

Máte dotaz? Chcete se domluvit na spolupráci nebo se s námi jen seznámit? Zavolejte nám, napište email nebo vyplňte kontaktní formulář.