Proč je dvacátý článek na stejné téma těžší než prvních pět dohromady

Copywriter má téma bezvadně nastudované, napsal na něj již několik skvělých článků, ale jeho poslední práce na stejné téma pokulhává? Možná za to může vyčerpané téma. Jaké jsou nebezpeční vyčerpaného tématu a jak se ho vyvarovat?

Článek a jeho téma

Nejdříve je nutné stanovit téma a požadovaný rozsah článku. Pokud jde o nové téma, copywriter si jej musí nastudovat. Nastudované informace musí přizpůsobit cílovému publiku a vytvořit čtivý článek. Pokud se téma opakuje, copywriter je již má nastudované. Buďto může ze svých informací čerpat a vytvořit jiný úhel pohledu nebo celé téma nastudovat podrobněji a získat tak nové informace, z kterých bude vycházet. Pokud se jedno téma neustále opakuje, je stále složitější k tématu přistupovat z nových úhlů.

Proč se téma často opakuje

Je logické, že pokud jsou webové stránky tematicky zaměřeny, budou toto téma odrážet i témata článků. Důležité je ale dbát na to, aby se v tématech objevovala variabilita. Pokud jde o e-shop na kola, lze psát o různých typech kol, nejlepších cyklostezkách nebo o ideálním cyklistickém vybavení. Čím širší záběr bude, tím pestřejší budou i články. Ocení to jak čtenáři, tak i ti, co články píšou. V rámci SEO (optimalizace pro vyhledávače) se často mluví o klíčových slovech. Tato klíčová slova pomáhají vyhledávačům nacházet právě vaše webové stránky. Kombinace tématu stránek a klíčových slov často vede právě k vytváření mnoha článků na stejné téma.

Proč si dát pozor na opakování tématu

Opakování tématu může působit jako neškodné a praktické řešení, ale skrývá svá nebezpečí. Každý článek by měl čtenáři přinést novou informaci, nový úhel pohledu nebo zajímavost. Pokud dojde čtenář k názoru, že se informace stále opakují, ztratí důvod články na vašich stránkách nadále číst.

Jak poznat přečerpané téma

Téma, které se již vyčerpalo, poznáte jednoduše. Konkrétní zaměření článku se od sebe liší jen minimálně – často vůbec. Dalším varovným znakem je, když články přestanou odpovídat své cílové skupině. To se stává především ve chvíli, kdy je cílovou skupinou obecný, nepříliš specializovaný čtenář. Copywriter, který zpracovává vyčerpané téma a nechce se opakovat, musí zacházet do podrobných detailů, které ale již nespecializovaného čtenáře nezajímají.

Jak předcházet vyčerpání tématu?

Nebojte se o zadání se svým copywriterem mluvit a nacházet nové přístupy a možnosti. Snažte se zaměřit na širší kontext a vyhledávejte novinky a aktuality. Tvořte tematické seriály, které téma podrobně zpracují bez opakování. Optimalizace pro vyhledávače je důležitá, ale nenechte se klíčovými slovy zcela ovládat.

dnů realizace

%

spokojenost

%

klíčových slov

stran zkušeností

Více článků o copywritingu

Načerpejte inspiraci

Obsahový marketing – nepodceňujte význam copywritingu

Obsahový marketing – nepodceňujte význam copywritingu

Obsahový marketing a hodnota kvalitního obsahu. Tak málo se o nich mluví a přitom jsou tak důležité. I samotné vyhledávače se postupem času zdokonalují v oblasti sémantiky a hodnocení webových stránek podle relevantnosti. Obsahový marketing má své místo v prodejních strategiích mnoha významných firem, přesto však existují také společnosti, které publikovanému obsahu nepřikládají žádnou zvláštní váhu. Proto se v dnešním článku zaměříme na tuto problematiku a vysvětlíme si, jak může kvalitní obsah ve zvýšení zisku pomoci právě vám.

Copywriting – tvořte obsah, který návštěvníky zaujme

Copywriting – tvořte obsah, který návštěvníky zaujme

Kvalitní obsah, který dokáže zaujmout, může výrazně ovlivnit návštěvnost a popularitu vašeho webu. Dobrý copywriting je při tvorbě a optimalizaci úspěšných webových stránek takřka neodmyslitelný. Jedná se o skvělý způsob, jak jednoduše a poutavě představit lidem vaše produkty a služby. Pokud o vlivu copywritingu pochybujete, nechte se o opaku vašeho smýšlení přesvědčit na následujících řádcích.

Ujasněte si cíle a vyzvěte k nim zákazníky – CTA

Ujasněte si cíle a vyzvěte k nim zákazníky – CTA

Mít web bez výzev k akci nemá smysl. Jen si to představte ─ úžasná homepage, díky které budou mít návštěvníci pocit, že konečně našli to, co hledali. Že právě váš produkt je ten, který vyřeší jejich problémy. Že se jejich život může ulehčit.

Tone of voice: pište jazykem svých zákazníků

Tone of voice: pište jazykem svých zákazníků

Online prodej má oproti osobnímu prodeji řadu výhod ─ například to, že můžete oslovit i zákazníky na druhé straně zeměkoule z pohodlí kanceláře. Mnohem hůř se ale buduje důvěra, která je pro zákazníky tak důležitá. Pokud ale nastavíte svůj osobitý tón komunikace a ukážete návštěvníkům svůj charakter, vybudujete si důvěru mnohem jednodušeji.

10 tipů pro skvělý nadpis

10 tipů pro skvělý nadpis

Nadpis je jako výkladní skříň. Jen si to představte ─ jdete po městě a najednou vás přes celou ulici oslní třpyt briliantového prstenu v protější výloze. Je tam jen on, krásně nasvětlený, vypadající výjimečně ─ jako by byl jediný svého druhu. Vejdete do prodejny a klidně se může stát, že zjistíte, že to byl jen zirkon a vevnitř jsou desítky dalších, které jsou úplně stejné, ve srovnání s diamanty docela bezcenné, a prodavačka sedí za pokladnou a hraje si s mobilem.

Sekce „O nás“ – jak se vyhnout klišé

Sekce „O nás“ – jak se vyhnout klišé

Nejen skvělé popisky produktů prodávají. Možná byste se divili, kolik návštěvníků webu navštíví sekci O nás. Právě na ní totiž často zjistí, či produkty si vlastně prohlíží, a zda chtějí právě u vaší společnosti nakoupit.

Věta o několika jednoduchých slovech může začít skvělé rande nebo prodat váš produkt. Kontaktujte nás, namícháme vám ta správná slova.

Martin Horák

Generátor náhodných slov pro skupinu D2A

Vytvořme společně něco velkého!

Máte dotaz? Chcete se domluvit na spolupráci nebo se s námi jen seznámit? Zavolejte nám, napište email nebo vyplňte kontaktní formulář.