Proč je kvalitní copy důležité

Web nemůže být bez textu. Pokud je text dobrý, naláká zákazníky a přesvědčí je, že právě váš produkt je ten, po kterém tak moc touží nebo ho rovnou potřebují.

Skvělý text

Skvělý text v 90 % případů nenapíše jen tak někdo. Proto na řadu přichází copywriter. Ten, pokud má dost informací o cílové skupině, ji správně použitými a volenými slovy dokáže pošťouchnout přesně tam, kam potřebujete. Copywriter tedy není jen pisálek, ale kromě umění práce s textem se dobře orientuje i v dalších oblastech marketingu, například v SEO a UX. A aby vyhověl konkrétní cílovce, často musí být taky trochu psycholog, komik, kouzelník…

Kvalitní texty prodávají

Texty mají v oblasti prodeje velkou moc. Pokud přidáte opravdu špičkový popisek produktu, zapříčiní to mnohem více prodejů, přestože produkt ve skutečnosti až tak špičkový není. To samé samozřejmě platí i naopak ─ můžete mít ten nejlepší produkt na světě, ale pokud k němu nepřidáte vhodný a lákavý text, nikdy se to nikdo nedozví. Dobrý text musí mít přínos hlavně pro čtenáře. A to se týká i takzvaných SEO textů. Zkušený copywriter ví, jak pracovat s analýzou klíčových slov a do textu je zahrne v hustotě dostatečné na to, aby se text líbil vyhledávačům, ale především natolik elegantně, že se stále zachová jeho čitelnost. Čitelnost ale neovlivňuje jen obsah. Velmi důležitou roli hraje i členění textu. Kvalitní texty, které vám přinesou konverze, jsou esteticky rozdělené či zvýrazněné. Znalý copywriter ví, že v dnešní době uživatelé texty na první pohled jen proskenují, přečtou si nadpisy, podnadpisy, vytučněné výrazy a podobně.

Nejdůležitější částí práce copywritera je co nejlepší pochopení vašich cílů a potřeb cílové skupiny. Díky tomu dokáže odhadnout, jakým způsobem ukázat čtenáři, že právě vy vyřešíte jeho problémy. A skvělé prodejní texty se nejlépe hodí na graficky hezký web. Hezká grafika webu totiž uživatele zaujme a přiměje ho ke čtení, ale teprve dobrý text produkt prodá.