Sekce „O nás“ – jak se vyhnout klišé

Nejen skvělé popisky produktů prodávají. Možná byste se divili, kolik návštěvníků webu navštíví sekci O nás. Právě na ní totiž často zjistí, či produkty si vlastně prohlíží, a zda chtějí právě u vaší společnosti nakoupit.

Natextovat tuto sekci je velmi důležitý, ale jen málokdy jednoduchý úkol. Návštěvníci se totiž často promění v zákazníky až tehdy, mají-li pocit, že nakupují od reálných lidí, ne jen od nějakého neznámého DIČ.

Vložte do toho srdce

Textu v této sekci by tedy neměla chybět osobitost. Vložte do toho kus sebe. Pište o sobě v první osobě, ať už jednotného nebo množného čísla. Pokud přidáte své fotky a celá jména svých kolegů, bude mít zákazník pocit, že vás zná o něco lépe. Což je pro vás jen dobře.

Fotky by měly vystihovat způsob vaší komunikace, kterou si držíte i při osobních setkáních. Působíte spíše formálně, nebo uvolněně? Přizpůsobte tomu fotky. Vždy by ale měly být ve vysoké kvalitě.

Přidejte multimédia

Zajímavým prvkem může být i video, například „ze zákulisí“, tedy přímo z výroby. Když zákazníkům ukážete něco méně veřejného, co by běžně neviděl, bude k vám mít blíž.

Zaujmout může i hezky udělaná infografika. Zvlášť, pokud do ní přidáte zajímavá čísla, své úspěchy, zajímavé milníky ve vašem oboru nebo vaše ocenění.

Pište pro zákazníka

Vraťme se ale k textu ─ píšete sice o sobě, ale nezapomeňte na to, že píšete pro zákazníka. Řešte jeho problémy, splňte jeho touhy ─ nejlépe hned v nadpise. Přidejte vaše USP, tedy to, co vás dělá jedinečnými a co u konkurence zákazník nenajde.

Velmi důležité je přidat i na stránku O nás nějaké CTA tlačítko. Výzva k akci, ať už odkaz na vaše nejlepší produkty, blog, odběr newsletteru čtenáři napoví, co dál dělat. Pokud ho dál nepovedete vy, sám to neudělá a stránku po přečtení nejspíš zavře.

Udržujte stejný tón komunikace, jako na celém webu. Stránka O nás by do něj měla přirozeně zapadat, a to i vizuálně.

Vyprávějte příběh

Lidé příběhy přece milují, dobře si je pamatují a rádi je vypráví dál. V příběhu by měly vystupovat konkrétní osoby. Vyprávějte, proč jste začali, jaké problémy jste chtěli vyřešit, jaké překážky jste cestou museli překonat, nebojte se zmínit i své neúspěchy. Příběh ale zakončete pozitivně, přidejte vaše úspěchy, ocenění či recenze spokojených zákazníků.

Sdílejte se svými čtenáři, co vás na vašem podnikání baví, jaká je vaše motivace, hodnoty a vize. Dejte jim vědět, co vás na vaší cestě ovlivnilo.

Natextovat sekci O nás vám půjde mnohem lépe, pokud ji budete psát tak, jako byste o vašem podnikání vykládali přátelům. Řekli byste jim, že jste „mladá, dynamicky se rozvíjející firma poskytující kvalitní služby za bezkonkurenční cenu na trhu“? Nejspíš ne, že? Jednoduše pište tak, jak mluvíte.