SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

Používat klíčová slova v maximálním možné hustotě, přestože to z textu může udělat nečitelný balast? Ne, o tom to není. Samotné SEO má za úkol přivést na váš web co nejvíce zákazníků z přirozeného, tedy organického vyhledávání. Jak psát dle pravidel SEO tak, aby vás milovaly vyhledávače i čtenáři?

1. Klíčová slova

Jeden z nejdůležitějších podkladů pro SEO a nejen pro něj. Klíčová slova vám totiž napoví, které výrazy na internetu lidé hledají nejvíce. Klíčová slova pak mohou sloužit jako inspirace k tvorbě obsahu na webovou stránku, který lidé opravdu chtějí. Ta nejsilnější klíčová slova použijte do nadpisů. Nic se ale nemá přehánět, proto je do obsahu netlačte na sílu, ale jen přirozeně. Klíčová slova můžete vyhledávat pomocí nástrojů jako Keyword Tool, Marketing Miner nebo přímo v Google Ads nebo Skliku.

2. Titulek

Titulek je velmi důležitou součástí SEO copywritingu a měl by lákat k prokliknutí. Správný titulek by měl mít 50─60 znaků, aby ho Google zobrazil celý a v nejlepším případě by v něm mělo být obsaženo klíčové slovo a značka. Měl by být unikátní pro každou stránku.

3. Popisek

Meta desciption neboli popis stránky má velký vliv na to, zda na váš web uživatel klikne. Je o něco delší než titulek, doporučená délka je 150─160 znaků a mimo klíčová slova by měl obsahovat stručné informace o tom, co uživatel na webu najde a přesvědčit ho o tom, že je to přesně to, co hledá.

4. Nadpisy

Vždy využívejte nadpisy a podnadpisy. Hlavní nadpis stránky se značí H1 a měl by zmiňovat klíčové slovo. Podnadpisy se dále značí H2, H3 a tak dále. Kromě toho, že by v nich mělo zaznít vedlejší klíčové slovo, či to hlavní v jiném pádu, by měly pomoci udržet logickou strukturu textu.

5. Obsah

Obsah je král. Co se týče délku textu, měl by být jen tak dlouhý, ať sdělíte vše podstatné. Pokud ale máte co říct, rozhodně se délky textu nebojte, vyhledávače vás budou mít o to raději. Text vždy rozdělte do krátkých odstavců a předělte nadpisy, můžete použít i různá zvýraznění textu, jako je bold či kurzíva ─ pro vyhledávač ale tato zvýraznění nemají vliv, takže je zbytečné zvýrazňovat klíčová slova. Text musí být vždy jedinečný, duplikovaný texty vyhledávače nemusí vůbec zobrazit.

SEO je každopádně dlouhodobá aktivita, od které nemůžete očekávat, že se její výsledky objeví okamžitě, tak jako tomu je například u PPC. Ale rozhodně se vyplatí do ní investovat, protože s kvalitním obsahem, který uživatel hledá, pro něj bude návštěva vašeho webu vždy příjemnější a je mnohem vyšší pravděpodobnost konverze.

dnů realizace

%

spokojenost

%

klíčových slov

stran zkušeností

Více článků o copywritingu

Načerpejte inspiraci

Proč je kvalitní copy důležité

Proč je kvalitní copy důležité

Web nemůže být bez textu. Pokud je text dobrý, naláká zákazníky a přesvědčí je, že právě váš produkt je ten, po kterém tak moc touží nebo ho rovnou potřebují.

Jak si vybrat copywritera na celý život

Jak si vybrat copywritera na celý život

Výběr copywritera je nelehká záležitost. Rozdíl mezi dobrým a špatným copywriterem se projeví velice rychle – ať už na úrovni výsledného textu nebo na celkové formě spolupráce.

10 tipů na dobré copy

10 tipů na dobré copy

Napsat dobrý text občas může být pořádný oříšek. S těmito tipy to už ale bude o poznání jednodušší.

5 nejčastějších typografických chyb

5 nejčastějších typografických chyb

Dobrý text musí splňovat hned několik požadavků. Nejenže musí být obsahově zajímavý, ale neměly by se v něm vyskytovat ani gramatické a pravopisné chyby. Ani to ale nestačí – aby byl text dobře čitelný, měl by splňovat ještě typografická pravidla.

Pár základních pojmů z online marketingu

Pár základních pojmů z online marketingu

Když v SEO použijete správná KW, může se vám snížit CPC a PNO a konverzní poměr se může zvyšovat. Že jsou pro vás některé zkratky z oblasti online marketingu neznámé? Stručné vystvělení několika nejpoužívanějších najdete níže.

Obsahový marketing – nepodceňujte význam copywritingu

Obsahový marketing – nepodceňujte význam copywritingu

Obsahový marketing a hodnota kvalitního obsahu. Tak málo se o nich mluví a přitom jsou tak důležité. I samotné vyhledávače se postupem času zdokonalují v oblasti sémantiky a hodnocení webových stránek podle relevantnosti. Obsahový marketing má své místo v prodejních strategiích mnoha významných firem, přesto však existují také společnosti, které publikovanému obsahu nepřikládají žádnou zvláštní váhu. Proto se v dnešním článku zaměříme na tuto problematiku a vysvětlíme si, jak může kvalitní obsah ve zvýšení zisku pomoci právě vám.

Věta o několika jednoduchých slovech může začít skvělé rande nebo prodat váš produkt. Kontaktujte nás, namícháme vám ta správná slova.

Martin Horák

Generátor náhodných slov pro skupinu D2A

Vytvořme společně něco velkého!

Máte dotaz? Chcete se domluvit na spolupráci nebo se s námi jen seznámit? Zavolejte nám, napište email nebo vyplňte kontaktní formulář.