SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

Používat klíčová slova v maximálním možné hustotě, přestože to z textu může udělat nečitelný balast? Ne, o tom to není. Samotné SEO má za úkol přivést na váš web co nejvíce zákazníků z přirozeného, tedy organického vyhledávání. Jak psát dle pravidel SEO tak, aby vás milovaly vyhledávače i čtenáři?

1. Klíčová slova

Jeden z nejdůležitějších podkladů pro SEO a nejen pro něj. Klíčová slova vám totiž napoví, které výrazy na internetu lidé hledají nejvíce. Klíčová slova pak mohou sloužit jako inspirace k tvorbě obsahu na webovou stránku, který lidé opravdu chtějí. Ta nejsilnější klíčová slova použijte do nadpisů. Nic se ale nemá přehánět, proto je do obsahu netlačte na sílu, ale jen přirozeně. Klíčová slova můžete vyhledávat pomocí nástrojů jako Keyword Tool, Marketing Miner nebo přímo v Google Ads nebo Skliku.

2. Titulek

Titulek je velmi důležitou součástí SEO copywritingu a měl by lákat k prokliknutí. Správný titulek by měl mít 50─60 znaků, aby ho Google zobrazil celý a v nejlepším případě by v něm mělo být obsaženo klíčové slovo a značka. Měl by být unikátní pro každou stránku.

3. Popisek

Meta desciption neboli popis stránky má velký vliv na to, zda na váš web uživatel klikne. Je o něco delší než titulek, doporučená délka je 150─160 znaků a mimo klíčová slova by měl obsahovat stručné informace o tom, co uživatel na webu najde a přesvědčit ho o tom, že je to přesně to, co hledá.

4. Nadpisy

Vždy využívejte nadpisy a podnadpisy. Hlavní nadpis stránky se značí H1 a měl by zmiňovat klíčové slovo. Podnadpisy se dále značí H2, H3 a tak dále. Kromě toho, že by v nich mělo zaznít vedlejší klíčové slovo, či to hlavní v jiném pádu, by měly pomoci udržet logickou strukturu textu.

5. Obsah

Obsah je král. Co se týče délku textu, měl by být jen tak dlouhý, ať sdělíte vše podstatné. Pokud ale máte co říct, rozhodně se délky textu nebojte, vyhledávače vás budou mít o to raději. Text vždy rozdělte do krátkých odstavců a předělte nadpisy, můžete použít i různá zvýraznění textu, jako je bold či kurzíva ─ pro vyhledávač ale tato zvýraznění nemají vliv, takže je zbytečné zvýrazňovat klíčová slova. Text musí být vždy jedinečný, duplikovaný texty vyhledávače nemusí vůbec zobrazit.

SEO je každopádně dlouhodobá aktivita, od které nemůžete očekávat, že se její výsledky objeví okamžitě, tak jako tomu je například u PPC. Ale rozhodně se vyplatí do ní investovat, protože s kvalitním obsahem, který uživatel hledá, pro něj bude návštěva vašeho webu vždy příjemnější a je mnohem vyšší pravděpodobnost konverze.