Ujasněte si cíle a vyzvěte k nim zákazníky – CTA

Mít web bez výzev k akci nemá smysl. Jen si to představte ─ úžasná homepage, díky které budou mít návštěvníci pocit, že konečně našli to, co hledali. Že právě váš produkt je ten, který vyřeší jejich problémy. Že se jejich život může ulehčit.

A pak z webu odejdou a nepromění se v zákazníky, protože jste jim neřekli, jak ten skvělý produkt můžou získat.

Výzvy k akci by měly být všude na webu. To znamená minimálně na konci každé stránky i podstránky, aby návštěvník nezavřel okno, ale právě naopak ─ aby dostal chuť na webu zůstat.

Vyzývejte s rozumem

Přestože jste návštěvníky na homepage nalákali, nebylo by vhodné je odkázat rovnou do košíku, na to mají nejspíš pořád málo informací. Vždy je dobré přemýšlet nad tím, v jaké fázi a v jakém rozpoložení se návštěvník nachází.

Po malé ochutnávce na homepage ho tedy raději pošlete přímo na vaše nejlepší produkty. Pokud si už prohlíží recenze jiných zákazníků na webu, je už nejspíš jen krůček od toho, aby nakoupil. Když na něj v tuto chvíli vykoukne tlačítko s výzvou ke kontaktu ─ které samozřejmě musí být prolinkované přímo na kontakt ─ s největší pravděpodobností se vám ozve.

Jak přesně má vypadat CTA tlačítko?

Tlačítko s výzvou k akci by mělo být umístěné tak, aby si návštěvník zcela jistě všiml. Kromě umístění pomůže i jeho výrazná barva, nejlépe kontrastní s pozadím webu. Vyberte vhodný, dobře čitelný font v barvě kontrastní k tlačítku a nepoužívejte kapitálky, které čitelnost zhoršují.

Co napsat?

Obsah tlačítka zaleží zejména na vašich cílech. Vždy by ale měl být stručné a jasné, aby návštěvník naprosto přesně věděl, proč by na něj měl kliknout. Návštěvníka ke kliknutí nejvíce naláká, když kliknutím něco získá. Může to být bonusový obsah, vyzkoušení zdarma nebo časově omezená nabídka.
V textu na CTA se snažte snížit počet přídavných jmen a příslovcí na minimum a raději použijte úderné sloveso. Nechte pracovat představivost návštěvníků. Pokud se jim hlavou bude honit to, jak používají váš produkt, budou od vložení do košíku už jen krůček.

Měřte a vyhodnocujte

Tlačítka s výzvou k akci používáme ke zvýšení počtu konverzí, ať už vyplnění formuláře, telefonický kontakt, vložení zboží do košíku, přihlášení k odběru newsletteru nebo cokoliv jiného. Před jejich nasazením si vytyčte cíle, které mají splnit a ty po celou dobu náležitě měřte a testujte. Pokud se vám cíl nedaří splnit, spusťte A/B testování a vyzkoušejte jiný text, umístění, barvy nebo font.

Díky tlačítkům s výzvou k akci se váš web stane uživatelsky příjemnějším a návštěvníci se při jeho prohlížení nikdy nezaseknou na konci stránky s tím, že neví, co dál. A spokojený návštěvník přinese více konverzí.

dnů realizace

%

spokojenost

%

klíčových slov

stran zkušeností

Více článků o copywritingu

Načerpejte inspiraci

Proč je kvalitní copy důležité

Proč je kvalitní copy důležité

Web nemůže být bez textu. Pokud je text dobrý, naláká zákazníky a přesvědčí je, že právě váš produkt je ten, po kterém tak moc touží nebo ho rovnou potřebují.

Jak si vybrat copywritera na celý život

Jak si vybrat copywritera na celý život

Výběr copywritera je nelehká záležitost. Rozdíl mezi dobrým a špatným copywriterem se projeví velice rychle – ať už na úrovni výsledného textu nebo na celkové formě spolupráce.

10 tipů na dobré copy

10 tipů na dobré copy

Napsat dobrý text občas může být pořádný oříšek. S těmito tipy to už ale bude o poznání jednodušší.

5 nejčastějších typografických chyb

5 nejčastějších typografických chyb

Dobrý text musí splňovat hned několik požadavků. Nejenže musí být obsahově zajímavý, ale neměly by se v něm vyskytovat ani gramatické a pravopisné chyby. Ani to ale nestačí – aby byl text dobře čitelný, měl by splňovat ještě typografická pravidla.

Pár základních pojmů z online marketingu

Pár základních pojmů z online marketingu

Když v SEO použijete správná KW, může se vám snížit CPC a PNO a konverzní poměr se může zvyšovat. Že jsou pro vás některé zkratky z oblasti online marketingu neznámé? Stručné vystvělení několika nejpoužívanějších najdete níže.

SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

SEO copywriting – jak psát tak, aby vás milovaly vyhledávače

Používat klíčová slova v maximálním možné hustotě, přestože to z textu může udělat nečitelný balast? Ne, o tom to není. Samotné SEO má za úkol přivést na váš web co nejvíce zákazníků z přirozeného, tedy organického vyhledávání. Jak psát dle pravidel SEO tak, aby vás milovaly vyhledávače i čtenáři?

Věta o několika jednoduchých slovech může začít skvělé rande nebo prodat váš produkt. Kontaktujte nás, namícháme vám ta správná slova.

Martin Horák

Generátor náhodných slov pro skupinu D2A

Vytvořme společně něco velkého!

Máte dotaz? Chcete se domluvit na spolupráci nebo se s námi jen seznámit? Zavolejte nám, napište email nebo vyplňte kontaktní formulář.