Ujasněte si cíle a vyzvěte k nim zákazníky – CTA

Mít web bez výzev k akci nemá smysl. Jen si to představte ─ úžasná homepage, díky které budou mít návštěvníci pocit, že konečně našli to, co hledali. Že právě váš produkt je ten, který vyřeší jejich problémy. Že se jejich život může ulehčit.

A pak z webu odejdou a nepromění se v zákazníky, protože jste jim neřekli, jak ten skvělý produkt můžou získat. Výzvy k akci by měly být všude na webu. To znamená minimálně na konci každé stránky i podstránky, aby návštěvník nezavřel okno, ale právě naopak ─ aby dostal chuť na webu zůstat.

Vyzývejte s rozumem

Přestože jste návštěvníky na homepage nalákali, nebylo by vhodné je odkázat rovnou do košíku, na to mají nejspíš pořád málo informací. Vždy je dobré přemýšlet nad tím, v jaké fázi a v jakém rozpoložení se návštěvník nachází.

Po malé ochutnávce na homepage ho tedy raději pošlete přímo na vaše nejlepší produkty. Pokud si už prohlíží recenze jiných zákazníků na webu, je už nejspíš jen krůček od toho, aby nakoupil. Když na něj v tuto chvíli vykoukne tlačítko s výzvou ke kontaktu ─ které samozřejmě musí být prolinkované přímo na kontakt ─ s největší pravděpodobností se vám ozve.

Jak přesně má vypadat CTA tlačítko?

Tlačítko s výzvou k akci by mělo být umístěné tak, aby si návštěvník zcela jistě všiml. Kromě umístění pomůže i jeho výrazná barva, nejlépe kontrastní s pozadím webu. Vyberte vhodný, dobře čitelný font v barvě kontrastní k tlačítku a nepoužívejte kapitálky, které čitelnost zhoršují.

Co napsat?

Obsah tlačítka zaleží zejména na vašich cílech. Vždy by ale měl být stručné a jasné, aby návštěvník naprosto přesně věděl, proč by na něj měl kliknout. Návštěvníka ke kliknutí nejvíce naláká, když kliknutím něco získá. Může to být bonusový obsah, vyzkoušení zdarma nebo časově omezená nabídka.
V textu na CTA se snažte snížit počet přídavných jmen a příslovcí na minimum a raději použijte úderné sloveso. Nechte pracovat představivost návštěvníků. Pokud se jim hlavou bude honit to, jak používají váš produkt, budou od vložení do košíku už jen krůček.

Měřte a vyhodnocujte

Tlačítka s výzvou k akci používáme ke zvýšení počtu konverzí, ať už vyplnění formuláře, telefonický kontakt, vložení zboží do košíku, přihlášení k odběru newsletteru nebo cokoliv jiného. Před jejich nasazením si vytyčte cíle, které mají splnit a ty po celou dobu náležitě měřte a testujte. Pokud se vám cíl nedaří splnit, spusťte A/B testování a vyzkoušejte jiný text, umístění, barvy nebo font.

Díky tlačítkům s výzvou k akci se váš web stane uživatelsky příjemnějším a návštěvníci se při jeho prohlížení nikdy nezaseknou na konci stránky s tím, že neví, co dál. A spokojený návštěvník přinese více konverzí.