UX: základ pro uživatelsky příjemný web

Mít jen dobře napsané texty pro skvělý web nemusí stačit. Aby se uživatelé na webu cítili příjemně a neztráceli se na něm jako Jeníček s Mařenkou v lese, je důležité vyladit i UX.

UX

UX je zkratka pro user experience a ve velkém se podílí na celkové spokojenosti návštěvníků webových stránek či aplikací. Web by měl být přehledný, tlačítka a další prvky logicky rozložené a navigace intuitivní. Návštěvníci by se na vašich stránkách nikdy neměli ztratit při hledání kontaktu, přemýšlet o tom, jak mají vložit zboží do košíku nebo se zaseknout při objednávce. To vše totiž výrazně ovlivňuje to, zda nákup služby či produktu nakonec uskuteční.

Co by nemělo chybět na homepage

Homepage je jako výloha. Vystavte na ni své největší lákadlo, odpovězte uživatelům na nejčastější otázky, přesvědčte je o vaší jedinečnosti. Nikdy ji ale příliš nezahlťte, ať to důležité nezapadne do ztracena. Z homepage by měl každý uživatel okamžitě zjistit, kdo jste, čím se zabýváte a co nabízíte. Můžete přidat stručné informace o poskytovaných službách, detaily si ale nechte na konkrétní podstránku. Pokud jste potenciálního zákazníka zaujali, klidně ho popostrčte nějakou výzvou k akci a nečekejte, že bez toho bude aktivně pátrat sám, co má dál udělat. Přidejte pár tlačítek, pošlete ho například podívat se na vaše akční produkty či novinky nebo ho nechte přihlásit se k odběru newsletteru.

Cílová skupina ovlivňuje vše

Zjistit si maximum o cílové skupině je pro úspěšný podnik zásadní. Úplně jinak totiž budete tvořit web a psát pro vysokoškolské studenty a pro paní, která je už deset v důchodu. Nejlépe se pak při tvorbě pracuje s konkrétními personami. Lépe si s nimi nastavíte nejen tone of voice, ale také vzhled všech podstránek a barevnost a velikost prvků na nich.

Přehledné menu je základ

V menu se uživatel musí orientovat bez problému a co nejrychleji najít to, co hledá. Pokud to nenajde, případně se bude muset dlouze proklikávat, pravděpodobně mu dojde trpělivost a webu odejde. Počet položek v menu se snažte snížit na minimum – u každé dobře zvažte, zda ji uživatel opravdu potřebuje, nebo ho bude jen zbytečně mást. Čím méně položek v menu bude, tím bude přehlednější web. Pojmenováním jednotlivých záložek se můžete odlišit od konkurence. Použití více než dvou slov se ale obecně nedoporučuje.

Hezky vypadající texty

Texty vždy rozdělujte do krátkých odstavců a používejte nadpisy, podnadpisy či jiná logická rozdělení textu. Slova, kterou jsou pro uživatele důležitá, můžete zvýraznit tučně. Co se týká typu a velikosti písma, 12 je minimum, pokud nechcete, aby si uživatelé museli brát lupu. Nejlepší čitelnost má text s 50─60 znaky v řádku. Font by měl odpovídat vaší činnosti, vždy ale raději vyberte co nejčitelnější, zejména v delších textech. Co se týče čitelnosti, velmi důležitá je i barva písma a její kontrast vůči pozadí. Nedoporučujeme používat kapitálky v nadpisech, ani na tlačítkách.

Pár tipů závěrem

Ačkoliv odlišit se je většinou to nejlepší, co můžete udělat, neplatí to bez výjimky. Například ikonka košíku je mezi uživateli zažitá a vždy ji budou hledat vpravo nahoře. V hlavičce webu můžete rovnou zanechat i kontakt, například rovnou telefonní číslo. Uživatele na celém webu navádějte tak, aby se nikde nezasekl s tím, že neví, kam má pokračovat. Nezapomínejte ani na uživatele, kteří web navštěvují z mobilních zařízení ─ dnes už tvoří převážnou většinu návštěv.

dnů realizace

hotových webů

%

spokojenost

%

dostupnost hostingu

Více článků o tvorbě webů

Načerpejte inspiraci

Pár základních pojmů z online marketingu

Pár základních pojmů z online marketingu

Když v SEO použijete správná KW, může se vám snížit CPC a PNO a konverzní poměr se může zvyšovat. Že jsou pro vás některé zkratky z oblasti online marketingu neznámé? Stručné vystvělení několika nejpoužívanějších najdete níže.

Tvorba webu WordPress – osvědčené prostředí

Tvorba webu WordPress – osvědčené prostředí

V dnešním článku si povíme něco více o tvorbě webových stránek za pomoci redakčního systému WordPress.  Ukážeme si, jaké možnosti tvorba webu WordPress nabízí a dovolíme si poradit několik tipů, které při práci na vašich webových stránkách můžete uplatnit.

Tvorba webové stránky – 5 tipů do začátku

Tvorba webové stránky – 5 tipů do začátku

Tvorba webové stránky je dlouhodobý a náročný proces, obzvlášť pokud se jedná o nástroj ke zvýšení prodeje a zisku. Ještě před samotným vytvářením webu je důležitá kvalitní příprava a určení jasného cíle. Pokud vás zajímá několik tipů do začátku, pokračujte ve čtení. V následujících odstavcích si povíme něco víc o tvorbě webu a také aspektech, které při této činnosti není radno opomenout.

Profesionální tvorba web stranek – čemu se vyvarovat

Profesionální tvorba web stranek – čemu se vyvarovat

Webové stránky, které jsou poutavě graficky vyřešené, a navíc přehledné a srozumitelné, mohou být rozhodujícím faktorem v otázce vyššího zisku. Často se však stává, že se při tvorbě webu všeobecně dopouštíme významných chyb, které negativně ovlivňují dopad na potenciální zákazníky. Pokud vás zajímá, o jaké chyby se jedná a jak se jim co nejlépe vyvarovat, pokračujte ve čtení. Dozvíte se spoustu tipů, se kterými pro vás bude tvorba web stranek snazší.

Tvorba webů a e-shopů za účelem zvýšení prodeje

Tvorba webů a e-shopů za účelem zvýšení prodeje

Tvorba webů a jak na ni. Plánujete si založit webové stránky jako podporu vašeho produktu a zviditelnění vaší značky? Potom byste měli zvážit několik aspektů, podle kterých je dobré se řídit. Tvorba webů je v poslední době velmi populární. Málokdo ale ví, jak na to. Pokud vás zajímá několik nevšedních tipů a triků, které u tvorby webových stránek nebo e-shopu určitě využijete, pokračujte ve čtení.

Tvorba webu, který zákazníci nepřehlédnou

Tvorba webu, který zákazníci nepřehlédnou

Tvorba webu a jak vlastně vytvořit úspěšný web? Tato otázka zaručeně nezaměstnává pouze vás. Tvorba webu totiž v žádném případě není jednoduchou záležitostí. Obzvlášť pokud má oslovit široké okolí a zvýšit popularitu vaší značky. Některé weby skvěle podtrhují sortiment firem i jednotlivé produkty. Na druhou stranu však často narazíme také na internetové stránky, které svým vzhledem a obsahem od nákupu spíše odrazují. Jak tedy postupovat, aby u vás tvorba webu proběhla na jedničku a zaručila váš úspěch v internetovém prostředí?

Vývoj je nekonečný proces. Proto výrobní procesy optimalizujeme a tam, kde to jde, i automatizujeme. Ať už jde o jádra vyráběných webů, tvorbu textu nebo poskytování webhostingu, používáme zavedené a osvědčené postupy, které šetří čas i rozpočty vašich projektů. Díky tomu mohou být poskytované služby na vysoké úrovni a za rozumnou cenu.

Martin Horák

Zakladatel, webový klikař

Vytvořme společně něco velkého!

Máte dotaz? Chcete se domluvit na spolupráci nebo se s námi jen seznámit? Zavolejte nám, napište email nebo vyplňte kontaktní formulář.